Threads, czyli nowość od meta

blog threads

Co to jest Threads?

Threads, obok Instagrama, Facebooka i WhatsAppa, jest kolejną aplikacją społecznościową stworzoną przez zespół Marka Zuckerberga, czyli META.

Twórcy postawili na proste i intuicyjne dzielenie się codziennymi przemyśleniami, momentami z życia i co ważne, bez żadnych rozpraszaczy. 

Mówi się, że to odpowiedź na X Elona Muska (wcześniej Twitter) – i faktycznie oba portale mają ze sobą sporo wspólnego, jednak Threads na tle X wyróżnia się kilkoma istotnymi rzeczami, o których przeczytasz w dalszej części tego wpisu. 

aplikacja threads

Instagram

Przede wszystkim Threads jest ściśle zintegrowany z Instagramem – logujemy się przy pomocy tych samych danych, mamy tą samą nazwę użytkownika, status weryfikacji, a także możemy tam przenieść swoją listę obserwujących i blokowanych z IG. Oprócz tego, mamy również możliwość udostępniania wątków z Threads w stories Instagrama.

CO MOŻEMY PUBLIKOWAĆ W THREADS?

1. Media

Aplikacja skupia się na krótkich komunikatach do 500 znaków (wątki) i nawiązywaniu interakcji z nimi. Każdy wątek można także rozbudowywać opcją „Dodaj do wątku”. Poza tym, publikacje można także wzbogacać o linki, zdjęcia, filmy, hashtagi lub gify. 

2. Notatki głosowe

Świetną funkcją Threads są notatki głosowe, które automatycznie zamieniają się w transkrypcję. To pozwala na znacznie sprawniejsze tworzenie wątków. 

3. Ankiety

Kolejną, przydatną opcją są ankiety. Dzięki nim możemy szybko poznać opinię naszych obserwatorów na dowolny temat. Uwaga: ankiety znikają po 24h! 

…czego nie znajdziemy w apce?

  1. W Threads na tą chwilę nie możliwości wysyłania bezpośrednich wiadomości do użytkowników. Nie wiadomo czy opcja zostanie kiedykolwiek wprowadzona, ponieważ twórcy chcieli głównie skupić się na prowadzeniu konwersacji pod wątkami.
  2. Nie znajdziemy również narzędzi do reklamowania się na portalu, jednak pamiętajmy, że konto w aplikacji jest ściśle powiązane z Instagramem, więc jeżeli reklamujemy się na Instagramie, to jest duże prawdopodobieństwo, że przyciągniemy użytkowników również do Threads. 

Threads w pigułce

Oto najważniejsze cechy Threads:

  • tworzenie wątków do 500 znaków
  • lajkowanie, komentowanie, udostępnianie 
  • możliwość dodawania do wątków zdjęć, gifów, hashtagów, filmików
  • tworzenie ankiet (znikają po 24h)
  • notatki głosowe, zamieniające się w transkrypcję
  • możliwość udostępniania wątków na Instagramie 

PODSUMOWANIE

Mamy przeczucie, że platforma nie odsłoniła jeszcze wszystkich kart (np. reklamowych), jednak  popularność aplikacji stale rośnie, co w przyszłości może przełożyć się na kolejny świetny kanał do komunikacji dla marek. Na pewno jego największą zaletą jest stawianie na budowanie bliższych relacji, co może mieć wpływ na pozytywne postrzeganie firm w tym kanale.

Prowadzimy skuteczną komunikację organiczną i płatną w social mediach dla firm.

Zapraszamy po ofertę KONTAKT.

Ostatnie posty

Facebook
Instagram
Tiktok