3 ciekawe funkcje Facebook Ads, z których warto korzystać

faacebook-wpis
Reklama na Facebooku to nie tylko grafika, budżet i grupa docelowa. To szereg opcji, ustawień, optymalizacji i dodatkowych funkcji, które mogą pomóc nam w skuteczności naszych reklam. Poznajcie, najciekawsze naszym zdaniem funkcje, które warto wdrażać w swoich Facebook Ads.

1. Testy A/B

Ciekawym rozwiązaniem dla firm sprzedających swoje usługi w internecie może okazać się TEST A/B. Test A/B polega na sprawdzeniu, która z reklam lepiej zrealizuje założony przez cel… My polecamy wykorzystywać tę kampanię do sprawdzenia, która grafika/animacja sprzedaje lepiej. Jedna z zasad mówi, że jak coś jest warte mniej niż 100 złotych warto mówić o rabacie procentowym, a jak jest warte więcej niż 100 złotych, o rabacie cenowym. Jak jest w praktyce?

Sprawdźmy na przykładzie. Dla jednego z klientów, przygotowaliśmy test, w którym wyróżnikiem była kreacja, a celem sprzedaż. Przygotowaliśmy dwie grafiki: Jedną z mówiącą, że cena zaczyna się od X, a drugą z rabatem procentowym.

Wyniki jasno pokazały, że lepiej konwertowała reklama z dużym rabatem procentowym niż kwotowym. Dlaczego? Prawdopodobnie dlatego, że procent zniżki wydawał się naprawdę duży i okazyjny, a cena nie do końca nam mówiła, jak wysoki jest rabat, ponieważ nikt nie znał ceny początkowej.

Mając takie przypuszczenia wykonaliśmy więc drugi test A/B, w którym dużo lepiej konwertowała kreacja z przekreśloną początkową ceną i widocznym rabatem. Jaki jest z tego wniosek? Należy próbować, próbować i jeszcze raz próbować, co sprawdzi się w Waszym biznesie.

2. Pobranie ebooka/cennika w zamian za dane klienta 

To jedna z nowości w Facebook Ads, którą mieliśmy już okazję przetestować u kilku klientów. Opcja pojawiła się w formularzach do reklamy na uzyskiwanie leadów. Wystarczy, że w naszym formularzu, który pojawia się po kliknięciu w reklamę, wkleimy np. link do pdf’a z bookiem lub cennikiem. Kiedy klient wypełni formularz, pojawi mu się przycisk z pobraniem naszego pliku. 

Jest to opcja, która znacznie zwiększa ilość leadów w reklamach, ponieważ klient otrzymuje od nas korzyść w postaci obiecanego pliku. Dzięki temu obydwie strony są zadowolone :). 

3. Dodatkowe etykiety przy reklamach

To kolejna nowość w reklamach na Facebooku. Etykiety to dodatkowe informacje przy reklamie oprócz nagłówków i przycisków. Np. W przypadku sklepu internetowego może to być np. Etykieta „darmowa wysyłka’, „metody płatności”. Dzięki temu, nie trzeba o tych rzeczach pisać w tekście, a im jego mniej w reklamie, tym lepiej :).

Inną opcją są etykiety, które wynikają z profilu. Np. „X osób polubiło ten profil” – to może wzbudzać większe zaufanie w naszych potencjalnych klientach. Na etykiecie może też pokazywać się adres naszej firmy czy godziny otwarcia. Etykiety różnią się w zależności od wybranego celu reklamowego.  

NASZE MOTTO BRZMI: PRÓBUJMY NOWOŚCI, ZANIM ZROBI TO KOKURENCJA ;).

JESTEŚ ZAINTERESOWANY SKUTECZNĄ REKLAMĄ NA FACEBOOKU? – daj nam znać! 

Ostatnie posty

Facebook
Instagram
Tiktok