Influencerze – to musisz wiedzieć!

Aerial view of woman using digital tablet and snacks

Całkiem niedawno Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wypuścił rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych. Według zasad etyki i prawa obowiązkiem każdego z nich jest właściwe oznaczanie każdej współpracy, a także autopromocji – czyli promowania własnej marki.

Przyjmujesz korzyść materialną od firmy taką, jak:

  • produkty lub usługi,
  • zniżki na zakup produktów lub usług,
  • zyski z linków afiliacyjnych,
  • vouchery promocyjne,
  • bonusy,
  • pokrycie dodatkowych kosztów?

Koniecznie oznacz swoją współpracę! Użyj do tego jednego z hashtagów takich, jak: #reklama #współpraca #współpracareklamowa #płatnawspółpraca #postsponsorowany #materiałreklamowy

Posiadasz markę własną i reklamujesz swoje produkty?

Taka reklama również wymaga oznaczenia. Treści w mediach społecznościowych nie mogą sprawiać wrażenia neutralnych, jeżeli są materiałem reklamowym, a celem ich publikacji jest wzrost sprzedaży towarów lub usług własnych.

W takim przypadku użyj #autopromocja #autoreklama lub #markawłasna

A co w przypadku otrzymania paczki PR?

Oznacz ją #prezent #podarunek lub #paczkapr

Najnowsze rekomendacje prezesa UOKiK pozostawiają jeszcze wiele wątpliwości, które treści należy oznaczać. Jednak pamiętajcie, lepiej dodać jeden hashtag więcej, niż narażać się na niepotrzebne konsekwencje 😉

Rekomendacje Prezesa UOKiK znajdziecie tutaj <klik>.

Ostatnie posty

Zostaw komentarz

Facebook
Instagram
Tiktok