
Całkiem niedawno Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wypuścił rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych. Według zasad etyki i prawa obowiązkiem każdego z nich jest właściwe oznaczanie każdej współpracy, a także autopromocji – czyli promowania własnej marki.
Przyjmujesz korzyść materialną od firmy taką, jak:
- produkty lub usługi,
- zniżki na zakup produktów lub usług,
- zyski z linków afiliacyjnych,
- vouchery promocyjne,
- bonusy,
- pokrycie dodatkowych kosztów?
Koniecznie oznacz swoją współpracę! Użyj do tego jednego z hashtagów takich, jak: #reklama #współpraca #współpracareklamowa #płatnawspółpraca #postsponsorowany #materiałreklamowy

Posiadasz markę własną i reklamujesz swoje produkty?
Taka reklama również wymaga oznaczenia. Treści w mediach społecznościowych nie mogą sprawiać wrażenia neutralnych, jeżeli są materiałem reklamowym, a celem ich publikacji jest wzrost sprzedaży towarów lub usług własnych.
W takim przypadku użyj #autopromocja #autoreklama lub #markawłasna
A co w przypadku otrzymania paczki PR?
Oznacz ją #prezent #podarunek lub #paczkapr
Najnowsze rekomendacje prezesa UOKiK pozostawiają jeszcze wiele wątpliwości, które treści należy oznaczać. Jednak pamiętajcie, lepiej dodać jeden hashtag więcej, niż narażać się na niepotrzebne konsekwencje 😉
Rekomendacje Prezesa UOKiK znajdziecie tutaj <klik>.