MUNDIALOWE SZALEŃSTWO REKLAMOWE

WPIS-MUNDIAL-og2
Mistrzostwa Świata w piłce nożnej rozkręciły się już na dobre. Pomimo, że tegoroczny Mundial budzi wiele kontrowersji, to niezmiennie jest to jedna z najważniejszych sportowych imprez na całym świecie. 

Jak co 4 lata również w sieci nie brakuje wzmianek na ten temat. Social media zasypywane są RTM’ami, reklamami i typowaniem wyników. Przyjrzyjmy się kilku przykładom nawiązujących do tego wydarzenia. 

Najpierw reklamy oficjalnych sponsorów Mistrzostw Świata. Są to między innymi Coca-Cola, McDonalds, Adidas czy Quatar Airways. Wszyscy nawiązują do jednego: to najważniejsze sportowe wydarzenie na świecie, na które czeka miliony osób. To czas kibicowania, świętowania i marzenia o tym, że to właśnie drużyna naszego Państwa sięgnie po najwyższe trofeum. Reklamy pokazują, że piłka nożna łączy ludzi bez względu na narodowość i kolor skóry.

W wielu reklamach występują oczywiście największe gwiazdy ze świata piłki nożnej np. Messi, Neymar JR czy Benzema. Zobaczcie, jak prezentują się reklamy głównych sponsorów:

Coca-Cola

MCDONALD’S

QUATAR AIRWAYS

ADIDAS

I jak? Wprawiły Was w ten szalony, piłkarski klimat? 😉 Która reklama podoba Wam się najbardziej?

A jak to wygląda w Polsce? 

Mimo tego, że nasza drużyna nie jest faworytem tego turnieju, ma wielu wiernych kibiców – a jak śpiewała Sanah „…ostatnia umiera nadzieja” ;).

Oczywiście polskie marki również nie przechodzą obojętnie obok całego wydarzenia, dzięki czemu powstaje wiele ciekawych kreacji i RTMów związanych m.in. z meczami naszej reprezentacji. Zebraliśmy dla Was kilka kreatywnych przykładów: 

INPOST

Nie od dziś wiemy, że InPost jest jednym z króli RTMów w social mediach. I tym razem nas nie zawiódł. Oto kilka kreacji, które nawiązują zarówno do samego Mundialu, jak i bezpośrednio do spotkań polskiej drużyny. Co więcej – na czas MŚ, InPost całą swoją komunikację opiera na haśle: „Krótka piłka” – pojawiło się ono między innymi na samochodach firmy. 

źródło: InPost, Facebook
źródło: InPost, Facebook

żywiec

Browar Żywiec już od dłuższego czasu swoją komunikację opiera na literze Ż. W swoich social mediach nawiązuje do zagrzewania do walki naszych piłkarzy. 

źródło: Żywiec, Facebook

TYSKIE

Chyba każdy kojarzy kampanię Tyskie pod tytułem: „Przejdźmy na TY”. I tym razem browar wykorzystał tę komunikację do kreacji związanej z MŚ.

My już teraz już wiemy, że Meksyk w tym meczu był, ale chyba nie o taki Meksyk chodziło ;).

źródło: Tyskie, Facebook

KRUK

Pozostając w temacie napojów wyskokowych warto przypomnieć, że Katar jako organizator MŚ zabronił spożywania alkoholu na terenie stadionów i wokół nich. Piwa można napić się przy specjalnych namiotach zlokalizowanych w pewnej odległości od stadionów i tylko tam. Ogólnie na co dzień, spożywanie alkoholu w Katarze jest zabronione. 

Do tego tematu świetnie podszedł producent wódki Kruk. Zdanie „Za tych co nie mogą” świetnie podsumowuje ten temat. No i ta gwiazdka… Naprawdę udany content! 

źródło: Kruk, Facebook

Oglądacie Mundial? My w biurze jesteśmy na bieżąco, chociaż nie wszyscy się tym interesują ;). Czasami nawet obstawiamy między sobą wyniki 😎. I OCZYWIŚCIE Z NIECIERPLIWOŚCIĄ CZEKAMY NA GOLE NASZEJ REPREZENTACJI!

Potrzebujesz kreatywnej pomocy przy swoich social mediach? Zostaw to nam! Nie czekaj, napisz lub zadzwoń do nas: kontakt

Ostatnie posty

Facebook
Instagram
Tiktok