Zmiany w hashtagach na instagramie.

ig

Mitów na temat ilości hashtagów, których powinniśmy używać na instagramie jest wiele. Do tej pory najlepszym rozwiązaniem było używanie ich aż 30, dzięki czemu mogliśmy się wyświetlać pod każdym i docierać do większej grupy odbiorców. W ostatnim czasie twórcy aplikacji, chcąc odejść od niepotrzebnego spamu, sugerują używać ich tylko 3-5.

W rekomendacjach znalazły się również szczegółowe informacje, z jakich # powinniśmy korzystać:

Odpowiadających tematyce profilu. Przykładowo dla branży marketingowej będzie to #reklama #marketing, dla dietetycznej: #dietetyka #zdroweodżywanie #zdrowejedzenie, a dla branży kosmetycznej #kosmetolog #kosmetologia.

Używanych i obserwowanych przez naszych obserwatorów. Jakie hashtagi obserwują Wasi obserwatorzy, możecie sprawdzić, wpisując w opisie zdjęcia #, który Was interesuje i wyskoczy Wam komunikat ,,obserwowane przez..”.

Dobrze jest również mieszać hashtagi w zależności od ich wielkości. Jeżeli nasz profil ma małą liczbę obserwujących, warto wybierać jeden większy # i kilka mniejszych.

Stworzonych przez nas. Dla przykładu nasz hashtag nazywałby się #kreacyjni. Mógłby być używany zarówno przez nas, naszych klientów, jak i obserwatorów. Dzięki temu wszystkie posty związane z naszą marką znajdywałyby się w jednym miejscu.

Powiedzieliśmy sobie, jakich # warto używać, jakich zatem unikać?

Takich, które nie mają nic wspólnego z naszym contentem. Jeżeli nasz profil związany jest z marketingiem, to unikajmy #zupapomidorowa, chociaż wszyscy ją lubią ;).

Zbyt dużych hashtagów np. w języku angielskim (#love) i zbyt ogólnych takich, jak #sport.

Czy taka zmiana była dobrym rozwiązaniem?
Z pewnością dowiemy się już niebawem. Niektóre przesłanki mówią już o dwukrotnie większych zasięgach postów przy 3-5#, w porównaniu do wcześniej wykorzystywanych 30#.

Facebook
Instagram
Tiktok