Instagram rezygnuje z funkcji „swipe up”

swipeup-wyroz2

Funkcja „Swipe up” pozwalała twórcom na linkowanie swoich stories i kierowania odbiorców do zewnętrznych stron www. Od września, mają zastąpić ją naklejki. 

Co to jest swipe?

Słowo „swipe” na dobre zagościło już w języku potocznym i jest bardzo mocno związane z aplikacjami mobilnymi. Oznacza „przesunąć”, a swoją popularność zyskało głównie dzięki aplikacji randkowej Tinder, której działanie polega na „swipe’owaniu” kandydatów w prawo lub w lewo. 

Kilka lat temu w swoich relacjach Instagram także wprowadził funkcję „swipe”, ale z dopiskiem „up”, czyli „przesuń do góry”. Po przesunięciu, otwierała nam się strona, którą podlinkował twórca stories np. do jakiegoś produktu ze sklepu, który polecał. 

Swipe up znika z Instagrama

Instagram ogłosił, że popularna i lubiana przez firmy oraz influencerów funkcja „swipe up” zniknie ze stories już 30 sierpnia. W jej miejsce pojawią się naklejki (stickery), które jednym kliknięciem przeniosą użytkownika do podlinkowanej strony. 

źródło: Instagram

Dlaczego stickery?

Dlaczego w ogóle zdecydowano się na tę zmianę? Głównym powodem jest fakt, że „swipe up” nie dawał użytkownikom możliwości reakcji na relację, czyli odpowiedzi na nią. Z naklejkami będzie to możliwe. 

Twórcy Instagrama są przekonani również, że naklejki uproszczą tworzenie relacji i dadzą im więcej kontroli, ponieważ wygląd naklejek będzie można dowolnie modyfikować i dostosowywać do swoich własnych potrzeb. 

Naklejki dla wszystkich

„Swipe up” dostępny był jedynie dla użytkowników zweryfikowanych lub dla tych, którzy mają co najmniej 10 tysięcy obserwujących. Naklejki, choć wprowadzane stopniowo, prawdopodobnie mają być dostępne dla wszystkich użytkowników, bez względu na liczbę obserwujących. Jako pierwsi jednak skorzystają z niej osoby, u których funkcja „swipe up” była dostępna do tej pory.  

Czekamy z niecierpliwością aż stickery zostaną wprowadzone dla wszystkich użytkowników. To będzie duży przeskok dla małych firm i osób, które do tej pory nie miały nawet możliwości korzystania z funkcji „swipe up”.

Facebook
Instagram
Tiktok