Magia human touch – czyli ludzkie odbicie w social mediach.

Human-Touch-image
Wiele firm jeszcze wzbrania się przed publikowaniem własnych wizerunków w social mediach. Wstydzą się, nie wiedzą co nagrywać i jakie robić zdjęcia. Jednak nie ma się czego wstydzić! W tym wpisie podpowiemy Wam dlaczego warto pokazywać siebie i swój zespół odbiorcom. Zapraszamy do lektury!

Magia human touch

W XXI wieku, social media są bardzo ważną częścią każdego biznesu. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że jeżeli Twojej firmy nie ma na Google lub na Facebooku to tak, jakby ona w ogóle nie istniała. Tak, tak… dzisiaj wszyscy sprawdzają firmy w Internecie i w social mediach. Ale co i jak publikować, aby zatrzymać uwagę potencjalnego klienta? Poznajcie human touch! 

Pamiętaj, że Twoim odbiorcą zawsze jest CZŁOWIEK

Nieważne, czy sprzedajesz swoje produkty stacjonarnie czy przez Internet, Twoim odbiorcą również jest człowiek, tak jak Ty :). Pomyśl, jak słabo może on ocenić Twoją firmę, jeżeli w Twoich postach w social mediach ukazują się wyłącznie osoby ze stocków, które zobaczył wcześniej na 5 innych profilach? Z resztą, na pewno znacie tego sławnego Pana ze zdjęcia.

W pewnym momencie jego wizerunek pojawiał się w tak wielu reklamach, gazetach i grafikach, że ludzie obrócili to w memy. Pan był lekarzem, ekspertem w kolorowej prasie, stolarzem, kucharzem lub po prostu dziadkiem, którego bolą plecy. I przyznajcie, jest CREEPY

Właśnie w taką pułapkę można wpaść, kiedy nadużywamy stockowych zdjęć, które dostępne są w Internecie dla wszystkich. Dlatego nie ma lepszego rozwiązania, niż zainwestowanie w profesjonalną sesję zdjęciową Twojego zespołu – takie zdjęcia będą idealne do wykorzystania w zarówno social mediach firmy, jak i na stronie www! Mają one bardzo dużą wartość – w końcu to realne osoby, które mają kontakt z Twoimi klientami.

Pokazywanie biznesu od kuchni zwiększa zasięgi 

Z naszego doświadczenia i pracy z różnymi klientami możemy śmiało powiedzieć, że nic tak nie buduje zasięgu, jak zdjęcia i video „zza kulis” firmy. Przykładami mogą być zdjęcia szefa kuchni restauracji podczas pracy, zdjęcie z biura albo wideo z produkcji lub montażu. 

Odbiorcy naprawdę lubią takie materiały! Chętnie je komentują, lajkują i udostępniają – dzięki temu zwiększa się szansa na dotarcie do zupełnie nowych osób i potencjalnych klientów. Poza tym nie ukrywajmy – ludzie są ciekawscy, dlatego z zainteresowaniem śledzą posty, w których pokazujemy cząstkę swojej firmy i zespołu. 

Członkowie zespołu wzbudzają większe zaufanie 

Czy zdecydujesz się na zakup produktu w momencie kiedy reklamuje go Pan ze stocka czy kiedy mówi o nim i poleca go osoba, która pracuje bezpośrednio w  firmie? Odpowiedź (mamy nadzieję) jest jasna.

Twój prawdziwy personel wzbudza większe zaufanie w odbiorcach. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że jeżeli klient odwiedzi Twoją firmę stacjonarnie, będzie miał szansę również spotkać na żywo tą samą osobę, którą widział np. w ostanim poście na Facebooku. To na pewno wzbudzi w nim miłe odczucia! 

Dzięki zdjęciom i video zespołu, budujesz głębszą relację z klientem 

Tak jak wspominaliśmy wyżej, prędzej czy później, Twój klient będzie miał szansę spotkać kogoś z Twojego zespołu na żywo, kiedy odwiedzi Twoją firmę osobiście.

Świetnym przykładem może być restauracja i np. post ze zdjęciem jednego z kelnerów z daniem dnia. Odbiorca zobaczy post, a potem zarezerwuje stolik i obsłuży go ten sam kelner. Jeżeli klient będzie zadowolony z obsługi, istnieje duże prawdopodobieństwo, że post ostatnim zdjęciem zostawi nam miły komentarz np. „Mój ulubiony kelner!”.

Tak samo jest z kobietami, które np. umawiają się do swojej ulubionej fryzjerki lub manicurzystki w salonie beauty – możecie zauważyć, że pod zdjęciami w social mediach często pojawiają się komentarze typu „Najlepsza!”. 

Nie wstydź się – próbuj! 

Mamy nadzieję, że przekonaliśmy Cię, że warto publikować zdjęcia swojego zespołu czy wideo zza kulis. Coraz więcej firm się do tego przekonuje i widzą tego efekty! 

Jeżeli nie wiesz od czego zacząć, co nagrywać i na jakie zdjęcia postawić – chętnie Ci pomożemy! Zapraszamy do kontaktu!

Facebook
Instagram
Tiktok