
Wiele marek idzie z duchem czasU i zmienia swoje logo. Dzisiaj, wspomniana zmiana polega głównie na uproszczeniu znaku, by stał się bardziej nowoczesny i czytelny. Zmiany zauważamy między innymi w branży motoryzacyjnej – logotypy zmieniają się jeden za drugim. SPRAWDŹMY więc popularne logo marek samochodowych kiedyś i dziś!
1. TOYOTA
Nie bez powodu wzięliśmy Toyotę na pierwszy ogień :). Od lat współpracujemy z jednym z salonów Toyoty w Opolu i jesteśmy na bieżąco ze wszelkimi zmianami w brand booku tej marki. Nie ukrywamy, że zmiana wyszła Toyocie na dobre – postawiła na minimalistyczny znak bez logotypu (napisu Toyota) i to w modnym, antracytowym kolorze. Efektowi imitującemu srebrny, wytłoczony metal mówimy passé!


2. PEUGEOT
Peugeot postawił na historię i wrócił do znaku, który obowiązywał w 1960 r. Jest to sama głowa lwa zamiast jego pełnej sylwetki. Naszym zdaniem to bardzo dobra zmiana, podkreśla charakter najnowszych modeli tej marki. Podobnie jak w przypadku Toyoty, Peugeot zrezygnował z imitacji srebra i postawił na prosty, monokolorowy znak.


3. SKODA
Najnowsza zmiana, czyli nowe logo Skody. Dobrze, że marka w końcu zdecydowała się na ten krok, bo było warto! Uproszczony znak, świetnie odświeżona typografia i kolorystyka zrobiły swoją robotę! Doskonale został ograny „ptaszek” nad literką S. Zniknęły staromodne efekty tłoczenia i gradienty.


4. BMW
Ta zmiana podoba nam się chyba najmniej… Stare logo podkreślało prestiż BMW i fakt, że jest marką premium. Nowe logo jest zwyczajne, biedne i aż nazbyt proste. Okręgi o dwóch różnych grubościach obrysu bardzo się ze sobą gryzą… Jesteśmy totalnie na nie. Odcień niebieskiego koloru zdecydowanie bardziej podobał nam się też w starej wersji.

