
Brand book to księga znaku, a najprościej mówiąc po prostu instrukcja jego obsługi. Jasno określa co można, a czego nie można robić z logo. Zawiera również kolorystykę i fonty marki. Jest to więc niezbędny element identyfikacji wizualnej każdej firmy.
Brand book gwarantuje spójność wyglądu i wizerunku Twojej firmy
Bez względu na to czy marka publikuje posty w social mediach, drukuje ulotki czy reklamuje się na billboardach, jej komunikacja powinna być spójna i jednolita. Dzięki brand bookowi, można uniknąć błędów związanych z nieprawidłowym użyciem logo, jego kolorystyki czy też fontów marki.

Opisuje, co można, a czego nie można robić z logo
Wyobraź sobie, że zlecając wykonanie materiałów dla Twojej firmy, otrzymujesz projekty z logo w zupełnie innym kolorze, nienaturalnie rozciągnięte i wstawione na tło, na którym zupełnie go nie widać.
Brand book eliminuje takie błędy, ponieważ jasno określa, co projektant może zrobić, a czego nie może zrobić z Twoim znakiem. Pokazuje dopuszczalne wersje kolorystyczne, a także tła, na których może być umieszczane.
Brand book ułatwia pracę projektantom
Odpowiednio przygotowany brand book to bardzo przydatne narzędzie dla grafików, webdesignerów i agencji marketingowych, ponieważ mogą znaleźć w nim wskazówki dotyczące wyglądu i konstrukcji logo, jego dopuszczalnych form, typografii, a nawet zasad projektowania wszelkich materiałów (np. Logo wyłącznie w prawym górnym rogu).
Rozbudowane brand booki mogą również zawierać historię logo, misję firmy i jej osobowość. To pomaga zrozumieć styl i rodzaj komunikacji marki.
Marki, które dbają o spójność, zwiększają swoją wartość
Wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo klienci doceniają spójność marki – dzięki dbaniu o detale, postrzegają ja jako bardziej profesjonalną. Marki dbające o jednolitą komunikację i wizerunek zwiększają swoją wartość i mogą liczyć na znacznie większe przychody w ciągu roku!
Dobry brand book przynosi wiele zysków, dlatego warto w niego zainwestować. Na brand book nigdy nie jest za późno – można przygotować zarówno dla nowej firmy, jak i już dla istniejącej.